Boeken op de kaart

Wanneer je beschikt over een plattegrond, kun je deze gebruiken om de gast tijdens het reserveringsproces een object te laten kiezen op de plattegrond. Zo kunnen gasten het object kiezen dat het beste aansluit bij hun persoonlijke wensen. In dit artikel wordt meer uitleg gegeven over het aanmaken, inrichten en boeken op een plattegrond.

Om een plattegrond toe te kunnen voegen, heb je de module kaart nodig. Dit is een submenu onder het tabblad inrichting. Komt het submenu 'kaart' bij jou niet naar voren? Stuur dan een e-mail naar support@bookingexperts.nl dan kunnen wij deze module voor je aanzetten.

Kaart uploaden

Via het submenu kaart kun je een plattegrond toevoegen. Het uploaden kan even duren, omdat we er op de achtergrond voor zorgen dat de kaart er perfect uit komt te zien. Door de pagina te verversen, kun je zien of de kaart geüpload is. Als de kaart geüpload is, kunnen de beschikbare objecten gemarkeerd worden.

Zorg ervoor dat je een kwalitatief goede kaart kunt uploaden. Bij voorkeur gebruik je het bestandstype .png

Objecten markeren

Nadat je de plattegrond hebt toegevoegd, kun je de objecten op de kaart markeren. Hiervoor dien je de locatie-marker linksboven in de kaart aan te klikken. Vervolgens klik je op het object dat je wilt markeren en voeg je de naam van het object toe.

Niet op elk object is een voorkeursboeking mogelijk. Je markeert dus alleen de objecten op de kaart waarbij een voorkeursboeking mogelijk is.

Zorg ervoor dat je de locatie-marker in het midden van het object plaatst, zodat het goed duidelijk is om welk object het gaat.

Naast de kaart zie je in dit scherm ook een overzicht van de in kaart gebrachte objecten en de nog te verwerken objecten. Het kan zijn dat er in deze lijst ook objecten staan, zoals gegroepeerde types of clusters, die niet gemarkeerd kunnen worden.

Heb je per ongeluk het verkeerde object gemarkeerd? Dat geeft niet! Door nog eens op het gemarkeerde object te klikken, kun je het bijbehorende object wijzigen.

Markeringen aanpassen

Als je een markering op de verkeerde plaats op de kaart heb gezet, kun je dit wijzigen door op het pennetje te klikken. Deze staat vlak onder de locatie-marker, linksboven op de kaart. Nadat je op het pennetje hebt geklikt, klik je op de markering die je wilt verplaatsen en vervolgens kun je deze verslepen over de kaart. Als de markering dan op de juiste plaats staat, druk je op 'opslaan'.

Wil je een markering helemaal verwijderen? Dan klik je eerst op prullenbakje, daarna op de markering die je wilt verwijderen en vervolgens op 'opslaan'.

Je kunt ook meerdere markeringen tegelijk verwijderen, door achtereenvolgens op de markeringen te klikken die je wilt verwijderen en naderhand de wijziging in één keer op te slaan.

De kaart activeren

Als je alle objecten juist gemarkeerd hebt, kun je de kaart activeren zodat deze zichtbaar wordt op de website en in de Zoek&Boek. Dit doe je door bovenaan de pagina op de schuifknop te klikken achter 'actief?'

Zodra de kaart live staat kunnen gasten de verschillende objecten bekijken. Door unieke foto's toe te voegen kun je ieder uniek object laten zien en je gasten helpen bij het vinden van het object dat het beste bij hun wensen past. Meer informatie over unieke foto's vind je hier.

Wil je voor een voorkeursboeking kosten doorberekenen aan je gasten? Bekijk dan ons support artikel over voorkeurskosten.

Minimum aantal beschikbare objecten voordat "Kies op kaart" mogelijk is instellen

In de administratie instellingen kan je op het tabblad Boekingen instellen wat het minimum aantal beschikbare objecten moet zijn voordat "Kies op kaart" mogelijk is.

Deze staat standaard ingesteld op 2.

Heb jij van ieder type maar 1 object? Pas het minimum aantal beschikbare objecten dan aan naar 1 anders zal de kaart niet weergegeven worden.

🇬🇧🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.