Borg items vrijgeven en terugbetalen
Is er geen schaderapport en krijgt je gast het volledige borgbedrag terug? De borg wordt automatisch vrijgegeven op basis van de instellingen van je borgbeleid.
Het ingestelde aantal dagen tussen check-out en vrijgave biedt ruimte om schade te kunnen rapporteren die eventueel pas bekend wordt nadat je gast al is uitgecheckt.
De vrijgegeven borg wordt toegevoegd aan de boeking en is terug te vinden onder Te betalen facturen. Als er nog een openstaand bedrag op de reservering staat, kan dit eventueel met de borg worden verrekend.
Wil je het borgbedrag terugbetalen? Dit kan via een batchbetaling of door individuele terugbetalingen per factuur via Mollie.
Automatisch terugbetalen van borg
De borg wordt automatisch terugbetaald als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- Alle borgitems binnen de boeking zijn vrijgegeven.
- De optie voor automatische vrijgave is ingeschakeld in je borgbeleid.
- De betaling is uitgevoerd via BEX Payments, en alle betalingen voor de reservering zijn met dezelfde betaalmethode gedaan.
- Het betalingssaldo van de boeking komt overeen met het totale bedrag van de vrijgegeven borg.
Let op, het automatisch terugbetalen van borg wordt alleen uitgevoerd wanneer je met BEX Payments werkt. Zorg er ook voor dat je voldoende balansreserve op je BEX Payments account hebt staan voor het uitvoeren van de terugbetalingen.