Borg items vrijgeven en terugbetalen
Is er geen schaderapport en krijgt je gast het volledige borgbedrag terug? De borg wordt automatisch vrijgegeven op basis van de instellingen van je borgbeleid.
Het ingestelde aantal dagen tussen check-out en vrijgave biedt ruimte om schade te kunnen rapporteren die eventueel pas bekend wordt nadat je gast al is uitgecheckt.
De vrijgegeven borg wordt toegevoegd aan de reservering en is terug te vinden onder Te betalen facturen. Als er nog een openstaand bedrag op de reservering staat, kan dit eventueel met de borg worden verrekend.
Wil je het borgbedrag terugbetalen? Dit kan via een batchbetaling of door individuele terugbetalingen per factuur via Mollie.
Automatisch terugbetalen van borg
De borg wordt alleen automatisch terugbetaald als aan alle onderstaande voorwaarden is voldaan:
- De betaling van de borg is uitgevoerd via BEX Payments, en net als alle andere betalingen voor de reservering.
- De optie voor automatische vrijgave is ingeschakeld in je borgbeleid, en de borg is automatisch vrijgegeven (bij claim of handmatig vrijgeven wordt er geen automatische terugbetaling uitgevoerd).
- Alle borgitems binnen de reservering zijn vrijgegeven.
- Het betalingssaldo van de reservering komt overeen met het totale bedrag van de vrijgegeven borg. Dit wil zeggen dat de reservering geen andere openstaande of terug te betalen bedragen bevat.
Let op, het automatisch terugbetalen van borg wordt alleen uitgevoerd wanneer je met BEX Payments werkt. Zorg er ook voor dat je voldoende balansreserve op je BEX Payments account hebt staan voor het uitvoeren van de terugbetalingen.