Reservering labelen en notitie achterlaten

Je kunt als gebruiker een reservering labelen, omdat er voor deze reservering bijvoorbeeld nog iets moet worden voorbereid voor aankomst. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gast die iets te vieren heeft waarvoor je wat wilt klaarleggen in het object. Door er een label aan te hangen wordt je hier aan herinnert. Ook in het overzicht van reserveringen verschijnt het desbetreffende label en kun je hier zelfs op filteren.

Label toevoegen aan een reservering

Open de reservering waaraan je een label wilt toevoegen. Beslis of je het label wilt toevoegen aan de gast of aan de reservering. Wanneer je kiest voor een label bij de gast dan komt dit bij iedere reservering terug. Kies je voor een reserveringslabel dan is dit enkel op de desbetreffende reservering van toepassing. Klik achter labels op het podloodje en kies het label dat je nodig hebt.

Staat het label dat je wilt toevoegen nog niet in het lijstje? Deze kan je hier toevoegen.

Notitie achterlaten

Je kunt notities gebruiken om iets specifieks te noteren over een reservering, object, een gast of wat belangrijk is voor je collega's om te weten.

Binnen Booking Experts kan je op verschillende plekken een interne notitie achterlaten door middel van een memo blok. Dit kan je doen in een reservering, gastenkaart, eigenaar, kanaal, factuur en in een taak.

Het memo veld is altijd zichtbaar bij de hierboven genoemde plekken onderaan je scherm. Het veld is altijd zichtbaar als de mogelijkheid er is. Je hoeft hier niet eerst zelf een module of instelling voor aan te passen.

Door op het pijltje naar boven te klikken, kun je het veld groter maken en hier een langere tekst aan toevoegen of een langere tekst volledig lezen. Met dit pijltje kan je het veld ook weer kleiner maken.

Kies altijd voor Opslaan om een notitie te bewaren. Om duidelijk en overzichtelijk te houden wie wanneer een notitie heeft toegevoegd raden wij altijd aan om de datum en je initialen te noteren. De notities worden namelijk niet gelogd en worden daarom niet zichtbaar bij de laatste acties.

Let op: dit veld is voor intern gebruik. Gasten en/of eigenaren zien dit niet terug in Booking Experts. Wanneer een gast of een eigenaar beroep doet op zijn recht op inzage (ze kunnen dan de persoonsgegevens inzien), dan worden de notities wel meegenomen.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.