Taken

Met de taken kun je overzicht krijgen in allerlei zaken die op een bepaalde dag geregeld moeten worden binnen jouw bedrijf. Je zorgt er zo voor dat al het nodige is uitgevoerd vóór-, tijdens- en na het verblijf van een gast. Ook plan je gemakkelijk periodieke taken voor het onderhoud van objecten en faciliteiten op locatie voor in- en externe medewerkers.

De Booking Experts taken kunnen op verschillende manieren worden ingezet en worden geautomatiseerd. We schetsen hieronder een voorbeeld per taak hoe deze in te zetten is, uiteraard krijg je meer informatie hierover in het bijbehorende artikel!

Eenmalige taken

Een eenmalige taak kan vanuit het takenoverzicht worden en hoeft geen directe relatie te hebben met bijvoorbeeld een reservering.

Het repareren van een deurklink is niet iets dat vaak voorkomt en heeft geen directe relatie tot de reservering, want als de reservering verplaatst wordt, moet de deurklink nog steeds gerepareerd worden. Door middel van een eenmalige taak wordt dit probleem opgelost. Meer lezen over eenmalige taken? Bekijk dan dit support artikel.

Automatische taken

Met automatische taken kun je verschillende processen binnen je bedrijf automatiseren, na het aanmaken van de automatische taken zal het systeem op basis van de instellingen taken aanmaken. Dit kan op verschillende niveaus.

Voor reserveringen op type en gastgroep niveau

Een grote schoonmaak bij vertrek, deze is gekoppeld aan de reservering en het object waarin de gast verbleven is. Meer weten? Klik hier.

Voor reserveringen op kostenpost niveau

Het klaarleggen van het aantal afgenomen handdoek pakketten voor de reservering, hier heeft de gast expliciet voor gekozen en is gekoppeld aan de betreffende afgenomen kostenpost in de bestelling. Meer weten? Klik hier.

Voor objecten

Het doorspoelen van de leidingen of het opfrissen van een object indien deze voor langer dan x aantal dagen geen bezetting heeft gehad. Dit is gekoppeld aan het object en heeft verder geen relatie met een reservering, meer weten? Klik hier.

Voor faciliteiten

Dit kunnen taken zijn die elke dag moeten gebeuren, zoals het schoonmaken van de kleedhokjes van het zwembad, of taken die periodiek moeten gebeuren, zoals het wekelijks maaien van het gras rondom de receptie. Meer weten? Klik hier.

Voor periodieke (eigenaren) kosten

Regel jij als park de groenvoorziening van álle objecten, ook die van (particuliere) eigenaren? Of enkel wanneer hiervoor betaald wordt? Wanneer hiervoor betaald wordt gebeurt dit in de vorm van een periodieke kostenpost en wanneer die is afgenomen kan, net zoals bij een gewone kostenpost, deze een taak op de planning zetten. Meer weten? Klik hier.


🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.