Starten met Booking Experts

Welkom bij Booking Experts! We heten je van harte welkom! Ben je van plan om over te stappen naar Booking Experts of heb je net de stap gezet? In dit artikel geven we je basisinformatie voor een succesvolle samenwerking.

1. Wijs een interne Booking Experts specialist aan

We raden je aan om vanaf het begin één persoon verantwoordelijk te maken voor de overstap binnen je organisatie. Dit zorgt voor een verhoogde eigen verantwoordelijkheid van de medewerker, waardoor deze zich meer kritisch zal opstellen en de kans op fouten verkleind wordt.

Een verantwoordelijke medewerker aanwijzen, zal ertoe leiden dat deze persoon volledig geïnformeerd is en zich al snel een ware Booking Experts specialist kan noemen. De kennis van deze specialist kan vervolgens overgedragen worden aan andere collega's.

2. Inloggen bij Booking Experts

Voordat je specialist of je systeem de overstap naar Booking Experts kan maken, is het nodig om in te loggen op je account. Dat kan via deze pagina, door je e-mailadres en wachtwoord in te vullen.

Heb je een Google-account met hetzelfde e-mailadres dat je gebruikt voor Booking Experts? Dan kun je inloggen met Google, zodat je nog sneller aan de slag kunt.

Meer informatie over het inloggen in Booking Experts, kun je in dit artikel vinden.

3. Checklist

Om je zoveel mogelijk inzicht te geven in de Onboarding, hebben we een onboarding checklist ontwikkeld. Deze checklist bevat alle stappen die doorlopen moeten worden voordat een administratie live gaat. Je vindt deze checklist in de onderste helft van de groene menubalk helemaal rechts in de interface. Op deze pagina vind je alle belangrijke stappen om aan de slag te gaan.

Afhankelijk van je organisatie zullen we sommige taken uitstellen. Werk je bijvoorbeeld niet met particuliere eigenaren? Dan zorgen we ervoor dat deze taak niet in je overzicht staat.

Bij elk onderwerp kun je doorklikken om de specifieke taken te zien. Per taak staat vermeld of deze door jou of door ons gedaan moet worden. Je kunt op elke taak klikken om precies te zien wat deze inhoudt. Wij monitoren het hele proces op de achtergrond. Je kunt je vragen direct bij een taak noteren. Wij krijgen daar dan een melding van en kunnen je meteen verder helpen.

Als je bepaalde taken aan medewerkers wilt toewijzen, kun je dat doen door op de individuele taak of de takengroep te klikken en aan de rechterkant een medewerker toe te wijzen.

4. Verzamel vooraf de informatie

Niets is makkelijker dan meteen kunnen beginnen. Weet je al dat je gaat overstappen? Begin dan met het verzamelen van informatie. We zien vaak dat een nieuwe klant al jaren hetzelfde reserveringssysteem gebruikt. In de loop van de tijd is er veel informatie bijgekomen en werd er niet meer gekeken naar bestaande instellingen en informatie. Je gaat overstappen dus dit is het moment om kritisch te zijn!

5. Academy

Als je ergens nieuw begint, komt er veel informatie op je af. Wij helpen jou en al je collega's graag zoveel mogelijk op weg met het gebruik van ons reserveringssysteem. Hiervoor hebben wij de Booking Experts Academy ontwikkeld. Deze Academy bestaat uit online trainingen over de verschillende modules in Booking Experts. Door middel van tekst, voorbeelden en opdrachten helpt de Academy je om alles te leren over de basis van ons reserveringssysteem. Hier kan je al onze academies terugvinden. Wil je nog meer informatie over onze verschillende Academy's? Lees dan dit artikel eens door.

6. Kennisbank

Wil je iets instellen, maar weet je niet zo goed hoe? Kijk dan eerst eens tussen onze Kennisbank artikelen. Wij zijn dagelijks bezig met het schrijven hiervan. Krijgen we een vraag van onze gebruikers en is daarvoor nog geen artikel? Dan verwerken we dit meteen.

De Kennisbank is een grote database met antwoorden op al je vragen, duidelijk omschreven! Je kunt hier gemakkelijk artikel vinden door te zoeken naar het onderwerp waarover je meer wilt weten.

7. Contact met Booking Experts

Je kunt ons altijd chatten of e-mailen. Het ligt eraan waar je voorkeur ligt. Onze gemiddelde responstijd ligt net iets hoger dan 10 minuten. Deze snelle responstijden zijn natuurlijk gemakkelijker te behouden als je de vragen die je hebt duidelijk aan ons stelt. Je kunt ons altijd bereiken via support@bookingexperts.nl of 088 116 8901.

8. Update meldingen

Booking Experts ontwikkelt zich dagelijks. Voor elke verandering maken we een update melding, zodat je altijd op de hoogte bent van nieuwe functies en ontwikkelingen. Je vindt de update meldingen rechtsboven in je scherm bij het icoontje van de hoorn. Is er een rode ballon? Dan is er een nieuwe ontwikkeling! Zie hier ons artikel met update meldingen.

9. Tips om tijd te besparen

Hieronder geven we je drie voorbeelden van hoe een goede voorbereiding je veel tijd kan besparen tijdens de Onboarding en/of overstap naar Booking Experts.

Voorbeeld 1

Heb je nog steeds een prijsbeleid zonder duidelijke structuur? Stap dan nu over op een nieuwe versie. Kies de Bungalow 4 personen als basisprijslijst, de Bungalow 2 personen is 30% goedkoper en de Bungalow 6 personen is 30% duurder. Voer je gedurende het jaar prijswijzigingen door? Dan hoef je dat maar bij één type te doen en dan gaat het automatisch naar de andere types.

Voorbeeld 2

We zien veel arrangementen, vooral voor campings. De meeste pakketten zijn zo gemaakt dat ze de gast verplichten om de hele periode van een vakantie, zoals Pasen, te blijven. Dit is niet nodig in Booking Experts: je stelt dit gewoon in de prijslijst in. Een pakket wordt alleen gebruikt voor promotie als je een extra geeft bij de reservering, zoals gratis fietshuur of een BBQ pakket.

Voorbeeld 3

Kijk kritisch naar je teksten. Zowel de beschrijvingen van de types als de websiteteksten. Is de informatie nog actueel? Is er samenhang tussen de teksten van de types en geef je de informatie die belangrijk is voor een gast?

🇬🇧🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.