Auto e-mail filters
Bij het aanmaken van een auto e-mail kun je gebruik maken van verschillende filters. Deze filters zorgen ervoor dat je als organisatie een specifieke doelgroep kunt bereiken.
In de module auto e-mail bieden we de volgende filter mogelijkheden aan:
Periode
De filter Periode richt zich op het filteren op periodegroepen, deze periode groepen kun je als organisatie zelf instellen. Dit filter wordt met name gebruikt om gasten die in een specifieke periode verblijven en/of verbleven te bereiken.
Periode van verblijf
Het filteren op periode van verblijf is een filter dat inzetbaar is bij gasten die een x aantal nachten verblijven. Sommige informatie kan alleen van belang zijn wanneer iemand ten minste een week verblijft, of juist wanneer men maar een dag verblijft.
Minimaal aantal bezoeken aan park
Het filter Minimaal aantal bezoeken wordt gebruikt om de klanten die herhaaldelijk terugkomen te bereiken. Deze gasten wil je soms een extra bericht sturen om hen te attenderen op een speciale actie of een arrangement.
Minimaal aantal parken bezocht
Dit filter helpt bij het versturen van auto e-mails naar gasten die op meerdere vakantieparken binnen één organisatie zijn verbleven. Je kunt hierdoor een gast die vaker terugkomt, maar niet altijd op dezelfde locatie verblijft, gericht bereiken.
Type groep
Er zijn situaties waarin het handig is om bepaalde types te groeperen, bijvoorbeeld alle grote types of juist de kleinere types. Zo kun je bijvoorbeeld bij het maken van een kostenpost, actie of arrangement direct een groep types selecteren en hoef je niet elke specifieke accommodatie te selecteren.
Het is niet mogelijk om meerdere type groepen in te voeren. Wil je meerdere typegroepen tegelijk mailen dan is dit alleen mogelijk door hiervan 1 type groep te maken. Het is wel mogelijk om meerdere type groepen uit te sluiten.
Reserverings label
Door middel van dit filter, kun je specifieke reserveringen bereiken die jij hebt gelabeled. Zo zou je ervoor kunnen kiezen om alle reserveringen met het label 'jong gezin' een specifieke auto e-mail toe te sturen.
Object label
Door middel van dit filter, kun je specifieke reserveringen bereiken op objecten die jij hebt gelabeled. Zo zou je ervoor kunnen kiezen om alle gasten die verblijven in een object met het label 'aan het water' een specifieke auto e-mail toe te sturen.
Kanaal
Het is in sommige gevallen van belang om gasten van een specifiek kanaal te benaderen. Dit filter kan ingezet worden om een speciale aanbieding uit te lichten voor klanten die hebben geboekt via een specifiek kanaal.
Het is niet mogelijk om meerdere kanalen is te voeren bij Kanaal is. Je kan bij een reservering namelijk maar 1 kanaal invoeren. Je kan wel meerdere kanalen uitsluiten door bijvoorbeeld in te voeren kanaal is niet Booking.com en is niet Eigenaren.
Afgenomen kostenpost
Het is ook mogelijk om enkel gasten te benaderen welke een specifiek kostenpost bijgeboekt hebben. Dit is handig als je de gast extra informatie wil verstrekken over de kostenpost.
Afgenomen arrangement
Ook kan je gasten welke een specifiek arrangement geboekt hebben een auto e-mail sturen.
Aantal
Het filteren op aantallen kan je helpen om een heel specifieke doelgroep een specifiek aanbod te doen of te attenderen op voorwaarden die alleen voor hen gelden. Bij aantal is het mogelijk om te filteren op aantal volwassenen, jongeren, kinderen, baby's en huisdieren.
Aankomst
Veel organisaties willen de gasten voor hun aankomst en verblijf informeren over onder andere de route en andere verblijfsrelevante informatie. Daarvoor bestaat het aankomstfilter, met dit filter kun je er voor kiezen om de reserveringen voor hun aankomst een mail te sturen.
Vertrek
Het vertrek filter is bijvoorbeeld handig wanneer gasten op het punt staan om te vertrekken. Je kunt deze mensen attenderen de wijze van uitchecken of een veilige reis wensen. Dit filter kan ook gebruikt worden om gasten een aantal dagen na vertrek een extra mail te versturen waarin je hen bedankt voor hun verblijf bij jullie organisatie.
Reserveringsdatum
Je kunt ervoor kiezen om na reservering, en vóór de aankomst nog extra informatie te sturen. Wil je bijvoorbeeld de bezoeker een extra bedankje sturen voor de reservering? Dan zou je het filter kunnen gebruiken om 1 dag na het maken van de reservering een auto e-mail te versturen.
Volledig betaalde gastfactuur
Ook kan je niet betaalde reserveringen uitsluiten door te kiezen voor het filter volledig betaalde gastfactuur.