Auto e-mail filters

Bij het instellen van een auto e-mail kun je door middel van filters bepalen welke reserveringen deze e-mail ontvangen, of welke reserveringen juist niet. Er kunnen meerdere filters tegelijk gebruikt worden. Hieronder bespreken we de meeste beschikbare filters en hun toepassingen.

Kanaal

Hier kun je filteren op gasten die geboekt hebben via een specifiek kanaal. Dit kan een extern kanaal zijn, maar ook een intern kanaal zoals 'Eigen website' of 'Eigenaren'. Via dit filter kun je ook kanalen uitsluiten.

Het is niet mogelijk om te filteren op twee kanalen door ze beide toe te voegen als 'Kanaal is'. Het is wel mogelijk om meerdere kanalen uit te sluiten als 'Kanaal is niet', dus door eliminatie kan hetzelfde effect gerealiseerd worden.

Betaalstatus

Het filter 'betaalstatus' heeft de opties 'is' en 'is niet' in combinatie met 'volledig betaald' en 'te betalen'.

Zo kun je bijvoorbeeld een e-mail sturen aan alle reserveringen die hun rekening al volledig voldaan hebben (is / volledig betaald), of juist de reserveringen die nog moeten betalen (is / te betalen).

Taal

Je kunt gasten adresseren of uitsluiten op basis van de taal die is aangegeven in de reservering.

Gastgroep

Bij het filteren op gastgroep kun je 1 of meerdere gastcategorieën adresseren of uitsluiten. Dit kan je helpen een specifiek aanbod te doen aan reserveringen met jongeren, of reserveringen met huisdieren juist uitsluiten.

Periode van verblijf

De periode van verblijf is de verblijfsduur. Hier kun je filteren op reserveringen die meer of minder dan een X aantal nachten verblijven. Zo kun je bijvoorbeeld een e-mail versturen aan enkel de gasten die slechts een dag verblijven, of enkel de gasten met een lang verblijf van meerdere weken.

Verblijfsperiode

Hier kun je filteren op reserveringen die deels of volledig overeenkomen met de periodegroepen in je reserveringssysteem. Dit filter wordt gebruikt om gasten die in een specifieke periode verblijven en/of verbleven te bereiken.

Beoordeling

Als je gasten vraagt een beoordeling achter te laten en deze worden in je reserveringssysteem geregistreerd, kun je op basis van de gegeven beoordeling een follow-up e-mail sturen.

Segment / Type groep / Type / Object

Filter op basis van het soort object dat geboekt is, van een heel segment tot op een specifiek object. Hierbij kun je ook combinaties maken door bijvoorbeeld een bepaald segment te kiezen, maar een van de daaronder vallende types juist uit te sluiten.

Geboekte extra

Door te filteren op basis van geboekte extra kun je gasten met een specifieke extra daar meer informatie over sturen, of gasten die een bepaalde extra juist niet hebben geboekt, een bericht sturen om hen toch daartoe over te halen.

Afgenomen arrangement

Ook kan je gasten welke een specifiek arrangement geboekt hebben een auto e-mail sturen.

Coupon code / Kortingsactie

Stuur een auto e-mail naar gasten die geboekt hebben middels een specifieke coupon code of kortingsactie.


🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.