Aan de slag met auto e-mails
Met een auto e-mail kun je e-mails geautomatiseerd versturen naar jouw gasten. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan aankomstinformatie, welke een x aantal dagen voorafgaand aan de reservering verzonden dient te worden. Door gebruik te maken van verschillende filters, zijn de mails breed inzetbaar.
Met auto e-mails bereik je enkel je gasten. Hieronder vallen eventueel ook eigenaren die een reservering voor zichzelf hebben gemaakt. Als je berichten wilt sturen naar eigenaren, ongeacht of ze een eigen reservering hebben, doe je dit via een receptiebericht of kijk of er een sjabloon is dat aan je wensen voldoet.
Een nieuwe auto e-mail
Voor het instellen en beheren van auto e-mails ga je naar je administratie instellingen, en klik op 'Auto e-mails'. Lees meer over het instellen van een nieuwe auto e-mail.
Filters in auto e-mails
Een auto e-mail heeft veel verschillende filtermogelijkheden, om zo voor veel verschillende scenario's een passend bericht te kunnen versturen. Lees meer over de toepassing van de verschillende filters in auto e-mails.
Auto e-mails testen en controleren
Als je een auto e-mail hebt ingesteld, kun je uitproberen of deze daadwerkelijk werkt zoals je bedoeling is, voordat je hem op actief zet. Ook kun je voor elke actieve auto e-mail controleren bij welke reserveringen deze e-mail verstuurd is. Lees meer over het testen en controleren van auto e-mails.
Beheren van bestaande auto e-mails
Er zijn vanuit de beheerpagina voor auto e-mails verschillende acties mogelijk voor bestaande auto e-mails. Zet het vinkje 'actief' uit om te zorgen dat een auto e-mail niet meer verzonden wordt. Klik op de naam van een auto e-mail om de details in te zien, en hier vind je ook de knoppen 'Verwijder' en 'Bewerk'.
Voorbeelden van auto e-mail toepassingen
Lees eerst de artikelen Nieuwe auto e-mail en Auto e-mail filters om de voorgestelde instellingen van onderstaande voorbeelden beter te begrijpen. Voor meer gedetailleerde voorbeeldteksten, lees Voorbeelden van auto e-mails.
Auto e-mail om gasten op de hoogte te stellen van de deurcode van hun huisje.
Gebruik de e-mailvariabele 'Code voor toegang tot object' {{ reservation.access_code }} in je bericht. Versturen vanaf: de inchecktijd, of vlak daarvoor. Verzendmoment: dag van aankomst. Filters: enkel de types waarvan de objecten een elektronisch slot hebben. Sluit ook het kanaal 'Eigenaren' uit, want je eigenaren hebben een eigen code.
Auto e-mail om gasten met een huisje aan het water te stimuleren een roeibootje te huren
Verzendmoment: +/- 14 dagen voor aankomst. Filters: objecten met label 'aan het water' of de voorziening 'steiger'. Sluit ook reserveringen met geboekte extra 'roeibootje' uit, je wil deze e-mail immers niet sturen aan mensen die al een roeibootje hebben geboekt.