Spam vermijden bij e-mail campagnes en auto e-mails

Je wilt dat jouw e-mails die je verzendt via e-mail campagnes of auto e-mails goed ontvangen worden. Er zijn een aantal zaken die helpen om te voorkomen dat je e-mails in een spamfolder terecht komen.

Booking Experts past meerdere technieken toe om de kans te verkleinen dat e-mails als spam gemarkeerd worden (zie onderaan deze pagina). Echter, is het nooit helemaal te voorkomen.

Booking Experts voert ook regelmatig tests uit via mail-tester.com om de technische kwaliteit van onze e-mails te controleren. Daarbij willen we onze 10/10 score behouden.

Wat kun je zelf doen?

Het is belangrijk om te zorgen voor een veilige en betrouwbare inhoud van je e-mails. Controleer de inhoud van de e-mail op verdachte (onbeveiligde) links, woorden en bijlagen die mogelijk door spamfilters worden gedetecteerd. Koop nooit een lijst e-mailadressen bij een mogelijke onethische partij.

Zorg er ook voor dat je uitgaande e-mailadres goed is ingesteld en geverifieerd.

Technieken die Booking Experts toepast:

  • DKIM - (DomainKeys Identified Mail) is een beveiligingsprotocol dat gebruikt wordt om e-mails digitaal te ondertekenen. Hierdoor kunnen ontvangende e-mailproviders verifiëren dat de inhoud van de e-mail niet is gewijzigd tijdens het verzendproces.
  • SPF - (Sender Policy Framework) is een protocol dat bepaalt welke servers bevoegd zijn om e-mails te verzenden namens een domein. Door SPF correct in te stellen, kunnen we voorkomen dat anderen ons domein misbruiken om ongewenste e-mails te versturen.
  • Dedicated IP-adressen - voor het verzenden van e-mail. Dit draagt bij aan een betere deliverability en een lagere kans op berichten die als spam worden gemarkeerd.
  • Unsubscription Links - Om te voldoen aan de wetgeving omtrent e-mailmarketing, wordt elke uitgaande e-mail voorzien van een werkende unsubscription link. Dit stelt ontvangers in staat zich eenvoudig af te melden voor verdere e-mailcommunicatie.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.