Accommodatie archiveren
In dit artikel wordt uitgelegd wanneer en hoe je een accommodatie kunt archiveren.
1. Accommodatie archiveren
2. Kan niet archiveren
3. Kan niet archiveren in verband met een actieve inrichting
4. Kan niet archiveren in verband met een actieve eigenaren afspraak
5. Kan niet archiveren in verband met een actieve reservering in de toekomst
6. Kan niet archiveren omdat er niet afgeronde taken zijn op de accommodatie
7. Archivering terugdraaien
Een accommodatie die niet meer gebruikt wordt kun je archiveren. Deze accommodatie is dan niet meer te benaderen. Een accommodatie kun je alleen archiveren wanneer:
- Er geen actieve inrichting is welke in de verhuur is;
- Er geen actieve afspraak met een eigenaar is;
- Er geen toekomstige reserveringen op staan;
- Er geen actieve taken zijn geplaatst in de toekomst.
Accommodatie archiveren
1. Ga naar de accommodatie die je wilt archiveren;
2. Klik op Archiveer;
Kan niet archiveren
Indien de accommodatie niet gearchiveerd kan worden dan wordt de reden aangegeven. Is dit bijvoorbeeld door een afspraak met de eigenaar? Dan kun je op de blauwe link klikken om deze aan te passen of klikken op Naar Accommodatie om terug te keren naar de showpagina van de accommodatie.
Kan niet archiveren in verband met een actieve inrichting
Wanneer er een actieve inrichting op de accommodatie aanwezig is, is het niet mogelijk om de accommodatie te archiveren. Je dient er dus voor te zorgen dat de laatst geldige inrichting van de accommodatie niet in de verhuur is. Om een accommodatie inrichting uit de verhuur te halen dien je de volgende stappen te doorlopen:
1. Ga naar de betreffende accommodatie;
2. Klik op het tabblad Inrichting;
3. Klik op + Nieuw om een nieuwe inrichting toe te voegen;
4. Voer bij Actief vanaf de datum van vandaag of eerder in;
5. Vink In de verhuur UIT;
6. Sla de geplande wijziging op;
7. Archiveer de accommodatie.
Kan niet archiveren in verband met een actieve eigenaren afspraak
Wanneer er een actieve afspraak met een eigenaar op de accommodatie aanwezig is, is het niet mogelijk om de accommodatie te archiveren. Je dient er dus voor te zorgen dat de laatst geldige afspraak van de accommodatie niet met een eigenaar is. Om een lege eigenaren afspraak in te stellen dien je de volgende stappen te doorlopen:
1. Ga naar de betreffende accommodatie;
2. Klik op het tabblad Eigenaar;
3. Klik op + Nieuw om een nieuwe eigenaar toe te voegen;
4. Voer bij Ingangsdatum de datum van vandaag of eerder in;
5. Voer een grootboekrekening voor de binnengekomen huur in;
6. Klik bij Eigenaar op het kruisje aan het einde van de selectie balk, hiermee de-selecteer je de eigenaar (hier staat standaard de laatste actieve eigenaar ingevuld);
7. Sla de nieuwe afspraak op;
8. Archiveer de accommodatie.
Kan niet archiveren in verband met een actieve reservering in de toekomst
Wanneer er een actieve reservering in de toekomst op de accommodatie aanwezig is, is het niet mogelijk om de accommodatie te archiveren. Je dient er dus voor te zorgen dat de reservering(en) worden verplaatst of geannuleerd.
Je kan een reservering verplaatsen via het planbord of door de reservering te bewerken.
Kan niet archiveren omdat er niet afgeronde taken zijn op de accommodatie
Wanneer er een of meerdere taken in op de accommodatie zijn toegevoegd, is het niet mogelijk om de accommodatie te archiveren. Je dient er dus voor te zorgen dat deze taken worden afgevinkt alvorens je de accommodatie kunt archiveren.
Op het moment dat je de accommodatie wilt archiveren maar er niet afgeronde taken zijn, worden deze in een lijst weergegeven. Je kunt deze taken een-voor-een openen in een nieuw tabblad (Windows: control + klik | Apple: cmd + klik) en deze te verwijderen of afvinken als zijnde afgerond.
Archivering terugdraaien
Het is niet mogelijk om een archivering ongedaan te maken. Archiveren betekent dat de geschiedenis van de accommodatie bewaart blijft voor de statistieken. De accommodatie zelf wordt niet bewaard. Het is daardoor niet mogelijk om de accommodatie na archivering terug te halen.