Periodieke kostenpost aangepaste periode
Als je ervoor kiest om periodieke kosten in rekening te brengen dan heb je de mogelijkheid om voor één (of meerdere) periodieke kostenposten een aangepaste periode te selecteren. Deze optie is interessant voor periodieke kostenposten met een jaarbedrag, omdat er één bedrag voor het hele jaar ingesteld is. Deze optie geeft je de mogelijkheid om het jaarbedrag in (meerdere) delen op te splitsen en te factureren.
Wanneer je een bedrag per kwartaal of per maand in rekening wilt brengen kan je beter de periodieke kostenpost aanpassen naar per kwartaal of per maand.
Aangepaste periode selecteren
Ga naar het overzicht Verwachte periodieke facturen. Klik op factureer en vervolgens op aangepaste periode. Bij het selecteren van de aangepaste periode kun je voor de periodieke kostenpost(en) die je in rekening wilt brengen een afwijkende periode instellen, zoals het vervroegen van de einddatum. Het systeem splitst de factuur dan in twee delen; een factuur voor de aangepaste periode én een factuur voor de resterende periode. Op de factuur vind je het aantal dagen terug dat voor de betreffende kostenpost in rekening is gebracht.