Tips & Tricks Booking.com app

Hoe worden reserveringen via Booking.com verwerkt?

Wanneer je gast een reservering maakt via Booking.com zal deze de volgende stappen doorlopen.

Het maken van de reservering, hierbij heeft je gast een overzicht van de verschillende kosten welke bij de prijs in zitten of nog gefactureerd worden.

De gast ontvangt naast de bevestiging van Booking.com een bevestiging uit Booking Experts namens je organisatie, waarin de reservering nogmaals bevestigd wordt en de gast een eventuele betaling kan doen.

De reservering wordt verder opgenomen zoals elke andere reservering, hierdoor worden ook bijvoorbeeld auto-mails naar deze reserveringen gestuurd.

Belangrijk! Booking.com geeft de gast een geautomatiseerd e-mailadres mee. Dit is (vaak) niet bekend bij de gast. Je kunt de gast daarom altijd vragen om het eigen e-mailadres door te geven via een auto e-mail. 

Prijsverschillen

Het komt af en toe voor dat je een prijsverschil ontdekt tussen de prijs van de reservering welke je van Booking.com ontvangen hebt en de prijs welke in de reservering in Booking Experts staat. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

  • Check altijd eerst even of je kortingen in je administratie van Booking.com aan hebt staan. Denk dan aan een genius korting of een mobile korting. Deze kortingen worden niet automatisch overgenomen in Booking Experts. Deze korting dien je dan zelf handmatig toe te voegen door bijvoorbeeld op het potloodje achter de huur te klikken en een korting toe te voegen.
  • Ook ontstaan er prijsverschillen omdat de kostenposten niet goed ingesteld staan. Check dan goed in de Booking.com app of je kale huurprijzen of all in prijzen verstuurt en of de kostenposten bij Booking.com op inbegrepen of niet inbegrepen staan. Bij het versturen van kale huurprijzen dient dit op niet inbegrepen te staan en bij all in prijzen op inbegrepen.

Dient een gast borg bij aankomst te betalen en loopt dit niet via Booking.com? Stel dan in dat deze kostenpost niet meegenomen moet worden in de all in prijzen. Dit doe je in de kostenpost op het tabblad Facturatie. Daarnaast is het belangrijk dat je deze kostenpost dan op de gast factuur zet. Hoe je dit regelt lees je hier.

Informatie pushen naar Booking.com

Het is mogelijk om handmatig de huidige prijzen en beschikbaarheid naar Booking.com te pushen, zodat de prijzen en beschikbaarheid direct verstuurd worden naar Booking.com. Hiervoor ga je naar het gekoppelde type binnen de app van Booking.com en klik je op het nummer onder 'Extern ID'. Vervolgens klik je op de knop van de gewenste actie.

Reserveringen ophalen uit Booking.com

Als je het idee hebt dat de synchronisatie uit Booking.com achterloopt, kun je binnen de App van Booking.com de reserveringen handmatig ophalen. Hiervoor ga je naar de gekoppelde administratie en klik je op het cijfer onder 'Hotel ID'. Vervolgens druk je op 'Haal reserveringen op' om handmatig de reserveringen op te halen uit Booking.com.


🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.