Wat doet de koppeling met Booking.com precies?

Door een uitgebreide koppeling met Booking.com kun je jouw accommodaties eenvoudig boekbaar kunt maken op Booking.com. Hoe je dit instelt, vind je in deze sectie. Binnen dit artikel zoomen we verder in op de details van de koppeling, maar ook op de onderdelen die je binnen jouw Booking.com Extranet nog kunt aanpassen.


De volgende onderdelen worden wel doorgezet in de full content koppeling met Booking.com:

  • De naam van de administratie
  • Contactgegevens
  • Locatie
  • Prijzen
  • Beschikbaarheid
  • Check-in tijden
  • Check-out tijden
  • Kanaalvoorzieningen
  • Aantal objecten
  • Gastsamenstelling
  • Het beleid voor internet en parkeren. Dit wordt tevens gesynchroniseerd met de kanaalvoorzieningen binnen Booking Experts.
  • Betaalmethoden;
  • De mogelijkheid om reserveringen voor vandaag aan te nemen. Dit is in Booking.com alleen een instelling per dag, niet per uur zoals in Booking Experts.

De volgende onderdelen worden niet doorgezet in de full content koppeling met Booking.com:

  • Losse kostenposten. Vanuit Booking Experts kun je uitsluitend all-in prijzen doorzetten naar Booking.com. Dat betekent dus een totaalprijs van de huur, inclusief alle verplichte kostenposten. Wil je kostenposten los weergeven binnen Booking.com? Dan dien je deze los toe te voegen binnen je Extranet.
  • Optionele upgrades. Het is niet mogelijk om optionele upgrades toe te voegen aan Booking.com.
  • De omschrijving van je Type vanuit Booking Experts. Booking.com genereert namelijk zelf een omschrijving van jouw type, onder andere op basis van het aantal badkamers/slaapkamers en ingestelde voorzieningen.
  • De kamernaam. De kamernaam (Dit is het objectnummer, of de typenaam wanneer er 1 type + 1 object is) wordt gegenereerd door Booking.com, waarbij je binnen het Extranet nog kunt kiezen uit een aantal suggesties die Booking.com als gestandaardiseerde keuze biedt.
  • Huisdieren. Het is niet mogelijk om binnen Booking.com kosten te rekenenen voor een huisdier. Je kunt deze ook niet als upgrade toevoegen. Wil jouw gast een huisdier meenemen? Dan dienst je gast dit handmatig bij jou aan te vragen. Wij adviseren om dit in de boekingsbevestiging te zetten en deze upgrade aan de gastfactuur toe te voegen.

Foto's:

  • Foto's die je instelt binnen Booking Experts worden doorgezet naar Booking.com. Heb je 1 advertentie met 1 kamer (zoals een vakantiehuis), dan worden dezelfde foto's getoond voor zowel de accommodatie, als de kamer. Heb je 1 type met meerdere objecten (object is kamer in Booking.com)? Dan kun je van elke kamer afwijkende foto's tonen;
  • Zijn er reeds foto's gekoppeld aan je Booking.com advertentie? Dan schrijft Booking Experts deze niet zomaar over. Wil je dat aangepast hebben? Open Booking.com dan in de App Store van Booking Experts, zoek de gekoppelde accommodatie, open de instellingen en selecteer: Synchroniseer alle foto's met Booking.com;
  • Het is door Booking.com toegestaan om per advertentie maximaal 300 foto's toe te voegen.

Mogelijke aanvullende instellingen binnen Booking.com

Buiten de full content koppeling is het mogelijk om binnen je Booking.com Extranet verdere instellingen door te voeren. Dit is onder andere:

  • Buiten de gekoppelde kanaalvoorzieningen heeft Booking.com nog meer voorzieningen die je kunt (de)selecteren. Je vindt deze binnen jouw Extranet bij: Faciliteiten & Diensten + Kamervoorzieningen.
  • Losse kostenposten. Wil je kostenposten voor bijvoorbeeld schoonmaak toch los tonen en niet meenemen in een all-in prijs? Stel deze dan binnen je Extranet in bij: Accommodatie -> Voorwaarden.
  • Wanneer je een volledig nieuwe advertentie aanmaakt vanuit Booking Experts, wordt het betaalkanaal automatisch ingesteld op Booking.com-Collect ingesteld. Wil je dit aanpassen naar Booking Experts Collect? Stel dit dan in bij: Financieel -> Financieel instellingen -> Betalingen via Booking.com.
  • Als je een bestaande listing van Booking.com wilt koppelen aan Booking Experts, zorg er dan voor dat de gastsamenstelling instellingen gelijk aan elkaar staan. Als er in Booking Experts staat ingesteld dat er 4 volwassenen in het chalet mogen, betekent dat dat in Booking.com ook zo ingesteld moet staan.

🇩🇪🇬🇧

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.