Boekingsbevestiging sturen en opnieuw versturen

Op het moment dat de reservering in het systeem is aangemaakt wordt direct weergeven dat deze nog bevestigd moet worden. Je bevestigt de reservering door te klikken op Bevestig en verstuur factuur als je werkt met facturatie bij bevestiging. Werk je met facturatie bij vertrek dan klik je op de knop Bevestig.

Per e-mail versturen of handmatig versturen

Je hebt bij reserveringsbevestigingen en andere informatie e-mails de mogelijkheid om deze per e-mail of handmatig te versturen. Wanneer je ervoor kiest om per e-mail te verzenden zal de gast dit ontvangen op hun e-mail account. Je kan er ook voor kiezen om 'handmatig' te versturen. De gast ontvangt dit dan niet. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer gasten aan de balie iets veranderd willen hebben op hun factuur en er een kostenpost op de factuur moet worden toegevoegd of worden verwijderd. Het handmatig versturen van een factuur wordt pas gelogd wanneer er gelikt wordt op Download. De download knop is handig om te gebruiken als je de boekingsbevestiging wilt uitprinten voor de gast.

Acties

Binnen de reservering houden wij allerlei gegevens bij, waaronder de manier waarop de reserveringsbevestiging verstuurd is. Als iets per e-mail verstuurd is, dan zie je dat terug aan de rechterkant bij de Acties. Wanneer dit handmatig is geweest zie je onder de laatste acties niets staan. Dit omdat het systeem niet weet of je daadwerkelijk de reserveringsbevestiging met factuur geprint hebt en deze op de post hebt gedaan.

Boekingsbevestiging opnieuw versturen

Om een boekingsbevestiging opnieuw te versturen open je de reservering en klik je op de meer knop onder het kopje Boeking. Vervolgens klik je op de knop Stuur boekingsbevestiging opnieuw.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.