Betalingen, Gastfactuur en kanaalfactuur

Betalingen

In de reservering kun je zien wat er gefactureerd is, betaald en openstaand. Open hiervoor de reservering en dan zie je links in je scherm de betaling- en factuurgegevens.

Afwijkende betalingsregeling

Bij het versturen van een factuur via de backoffice kan je ervoor kiezen om een afwijkende betalingsregeling te treffen. Standaard wordt uitgegaan van de geldende betalingsregeling. Op basis van de ingestelde betalingsregeling zal de aanbetaling bij het versturen van de factuur bovenin getoond worden. Het is mogelijk om hier van af te wijken door nog een betaaltermijn toe te voegen of te verwijderen.

Het is ook mogelijk om via de knop bewerk betalingsregeling bij betaalstatus in de reservering de betalingsregeling te bewerken. Deze optie heb je nodig als je werkt met facturatie bij vertrek. Dit omdat er dan nog geen factuur is om te versturen.

Gast- of kanaalfactuur

Welk type factuur aangemaakt wordt hangt af van het kanaal waardoor de reservering gemaakt wordt.

Reserveringen met het kanaal eigen website en backoffice krijgen altijd een gastfactuur. Een touroperatorkanaal een kanaalfactuur en in sommige gevallen ook een gast factuur. Of een gast factuur bij een kanaal factuur noodzakelijk is hangt af van de instellingen van de kostenposten in het kanaal. Als deze gefactureerd moeten worden aan de gast dan is ook een gast factuur nodig. Wordt alles aan het kanaal gefactureerd dan heb je voor de reservering enkel een kanaalfactuur.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.