Kostenposten / Extra's

Kostenposten/extra's voor reserveringen zijn (optionele) toevoegingen of upgrades die beschikbaar zijn bij het maken van een reservering of welke de gast kan bijboeken in de Mijn Omgeving.

Deze extra's bieden gasten de mogelijkheid om hun verblijf aan te passen aan hun specifieke behoeften en voorkeuren.

Extra's kunnen bijvoorbeeld bestaan uit een ontbijt, fietshuur, late check-out of toegang tot speciale voorzieningen zoals een fitnessruimte, zwembad of spa.

Kostenposten kan je ook gebruiken voor verplichte toeslagen als toeristenbelasting of een toeslag voor een huisdier.

Kostenposten aanmaken

Lees hier alles over het aanmaken van kostenposten.

Kostenposten bewerken, kopiëren of verwijderen

Uiteraard kan je een kostenpost ook bewerken of verwijderen. Wist je dat je een kostenpost ook kan kopiëren? Informatie over het bewerken, kopiëren of verwijderen van kostenposten lees je hier.

Kostenposten en standaardprijzen

In kostenposten kan je standaardprijzen gebruiken. Hierdoor hoef je geen nieuwe kostenpost aan te maken als je de prijs wilt verhogen of verlagen.

Hier lees je hoe je standaardprijzen in kostenposten kan toepassen.

Voorkeurskosten

Wil je kosten berekenen wanneer een gast voor een specifiek object kiest of voor een specifieke voorziening? Dit kan met voorkeurskosten. Meer weten over voorkeurskosten? Dat lees je hier.

Kostenpost koppelen aan voorzieningen

Wil je voor objecten met bepaalde voorzieningen extra kosten berekenen? Hoe je kostenposten koppelt aan voorzieningen lees je hier.

Kostenposten rekenen voor extra personen

Is de prijs in jouw prijslijst gebaseerd op een bepaald aantal personen? Je kan voor extra personen in de reservering kosten berekenen. Wil jij dit instellen? In dit artikel lees je hier alles over.

Kostenpost en voorraadbeheer

Heb je bijvoorbeeld een maximum aantal kinderbedjes dan kan je door middel van voorraadbeheer in de kostenpost ervoor zorgen dat de kostenpost niet meer beschikbaar is op het moment dat je geen voorraad meer hebt. Lees hier alles over voorraadbeheer.

Geldigheidstermijn voor kostenposten

Het is belangrijk om een geldigheidstermijn in te stellen voor je kostenposten.

Meer informatie vind je hier.

Prijsdifferentiatie per kanaal en/of per type

In een kostenpost kan je werken met standaard prijzen of je kan een prijsdifferentiatie toepassen op basis van type, kanaal of type en kanaal. In de volgende artikelen lees je hier meer over: Prijsdifferentiatie per type, prijsdifferentiatie per kanaal, prijsdifferentiatie per kanaal en type.

Kostenposten samenvoegen

Als je kostenposten kan samenvoegen geeft Booking Experts dit aan in het kostenposten overzicht. Daarnaast kan je ook zelf kostenposten samenvoegen. Stel je het voor ieder kanaal of type eigen kostenposten gemaakt dan kan je ervoor kiezen om deze samen te voegen tot 1 kostenpost. Door middel van prijsdifferentiatie per type en/of kanaal kan je de verschillende prijzen ingeven. Meer informatie over kostenposten samenvoegen lees je hier.

Kostenpost niet factureren bij maken reservering

Mag de gast deze kostenpost bij aankomst betalen? Gebruik dan de 'Factureer niet' instelling.

In het boekingsproces en op de factuur wordt de kostenpost getoond als zijnde bij aankomst te betalen. De verdere facturatie en betaling hiervan verloopt buiten Booking Experts om. Meer info lees je hier.

Kostenpost op gast of kanaalfactuur

Voor touroperators kan je in de kanalen instellen of een kostenpost op de gastfactuur of kanaalfactuur moet komen te staan. Klik hier voor meer informatie.

Kostenposten in statistieken

In het overzicht van de kostenpost heb je inzicht in de statistieken van deze kostenpost. Meer informatie vind je hier.


🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.