Kentekenherkenning

πŸ‡¬πŸ‡§ English translation

In dit support artikel lees je hoe je kan werken met kentekenherkenning in Booking Experts.

Om te werken met kentekenherkenning heb je de module Kentekenplaten nodig. Wanneer je organisatie deze module nog niet aan heeft staan, neem dan contact op met support.

1. Aantal parkeerplaatsen per accommodatie
2. Invoeren van kentekens bij de reservering


Aantal parkeerplaatsen per accommodatie

Wanneer je als organisatie werkt met de Kentekenplaten module dien je per type aan te geven hoeveel parkeerplaatsen de onderliggende accommodatie beschikbaar heeft per reservering.

  1. Ga naar het tabblad Accommodaties;
  2. Kies in het rechter submenu voor Types;
  3. Bewerk het betreffende type;
  4. Voer bij de Aantallen het aantal parkeerplaatsen in;
  5. Klik op Type bewaren om de gegevens op te slaan.

Op basis van het aantal parkeerplaatsen ingesteld bij het type wordt er bepaald hoeveel kentekens een gast bij een reservering kan invoeren.


Invoeren van kentekens bij de reservering

Online reservering
Wanneer een gast een reservering heeft gemaakt via de website krijgen zij de mogelijkheid om hun kentekens in te voeren. Gebeurt dit niet ontvangen ze 2 dagen voor aankomst een mail met het verzoek dit alsnog voor aankomst te doen.

Backoffice reservering
Wanneer je als organisatie een reservering maakt voor een gast via de backoffice dien je zelf de kenteken gegevens in te voeren. Na het plaatsen van de reservering kun je deze aanvullende gegevens bij de gast achterhalen.

  1. Bewerk de reservering;
  2. Kies voor Kentekenplaten;
  3. Voer de kenteken(s) in;
  4. Klik op Reservering bewaren om de gegevens op te slaan.

Gebeurt dit niet dan ontvangen ze 2 dagen voor aankomst ook een e-mail met het verzoek dit alsnog voor aankomst te doen.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.

Verder nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op