Kentekenherkenning en toegangscontrole

In de App Store in Booking Experts staan verschillende apps voor toegangscontrole. We kennen apps waarmee je systemen voor kentekenherkenning kan koppelen en systemen waarmee je de toegangscontrole tot de objecten kan regelen.

Om te werken met kentekenherkenning heb je de kentekenplaten module nodig.

Wanneer je organisatie deze module nog niet aan heeft staan, neem dan contact met ons op via support@bookingexperts.nl

Apps

Op dit moment hebben wij een koppeling met de volgende partijen. Voor meer informatie klik op de naam van de app.

CAT - Kentekenherkenning en toegangscontrole

DormaKaba - Toegangscontrole

EasySecure - Kentekenherkenning en toegangscontrole

Hcontrol - Toegangscontrole

Koole Controls - Toegangscontrole

MOOV - Kentekenherkenning

Salto - Toegangscontrole

Tjekkin - Digitaal inchecken

Kentekenherkenning

Wanneer je als organisatie werkt met de Kentekenplaten module dien je per type aan te geven over hoeveel parkeerplaatsen de onderliggende objecten beschikken. Het aantal parkeerplaatsen dat je ingeeft bij het type komt dan overeen met het aantal kentekens dat de gast in kan voeren in de mijn omgeving. Via het sjabloon Verzoek tot invullen van kentekennummers vraag je de gast om het kenteken in te voeren. Dit sjabloon wordt na het maken van de boeking verstuurt en wanneer de gast het kenteken twee dagen voor aankomst nog niet ingevoerd heeft ontvangt de gast een reminder.

Invoeren van kentekens bij de reservering

Online reservering

Wanneer een gast een reservering heeft gemaakt via de website krijgen zij de mogelijkheid om hun kentekens in te voeren. Gebeurt dit niet ontvangen ze 2 dagen voor aankomst een mail met het verzoek dit alsnog voor aankomst te doen. Het kenteken kan dan via de MijnOmgeving ingevoerd worden.


Backoffice reservering

Wanneer je als organisatie een reservering maakt voor de gast via de backoffice dien je zelf de kentekengegevens in te voeren. Deze voer je in door te klikken op het auto icoontje in de reservering.

Vul je deze bij boeking niet in dan zal de gast 2 dagen voor aankomst ene mail ontvangen om deze gegevens alsnog door te geven. Ook kan de gast via de MijnOmgeving deze gegevens invoeren.


Backoffice groepsboeking

De hoofdboeker krijgt de e-mails (sjablonen) om de kentekens in te voeren. Het kan ook voorkomen dat dit niet gebeurt. Je wil dan in de backoffice de kentekens van de onderliggende boekers invoeren. Klik hiervoor eerst op de onderliggende boeking waarvoor je het kenteken in wilt voeren. Vervolgens klik je op het auto icoontje om het kenteken in te voeren. Wil je dit voor meerdere boekingen doen? Herhaal dan de stappen.

Toegangscontrole

Voor toegangscontrole is geen aparte module nodig in Booking Experts. Download de app in de App Store om de koppeling op te zetten. Indien de app gebruik maakt van sjablonen om de gast te informeren over bijvoorbeeld een toegangscode dan worden deze sjablonen aangemaakt onder applicatiebericht sjablonen. Meer informatie over de applicatie bericht sjablonen lees je hier.

Informatie over het inrichten van de app kan je lezen in de artikelen over de desbetreffende app.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.